ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

آن مرد

آن مرد

آن مرد

نوجوانی به نام علی اکبر پدر مرحومش امام حسین ع تعزیه بوده است که در حادثه ای چندین سال پیش مرحوام میشود و مادرش برای بزرگ کردن او به خانه های مردم میرود و کار میکند. او دوست دارد که علی اکبر بخواند ولی به خاطر اینکه سن او کم است به او پیشنهاد قاسم خوانی میدهند.شمر تعزیه ، محمود آهنگر است که مردی خوش اخلاق است و با توجه به این موضوع که مردم نسبت به او و خانواده اش ممکن است احساساتی شده و دست به کارهایی بزنند شمرخوانی را انجام میدهد و همسر و فرزندش در زایشگاه از بین میروند و چندین سال است که بی همسر است و علاقه ای به مادر علی اکبر دارد.مغازه دار روستا که دارای زن و پنج دختر است هم از این زن خوشش می آید و بارها او را به عنوان همسر دوم خواستگاری کرده تا برایش پسر بیاورد. و به بهانه های مختلف برای او ایجاد مزاحمت میکند. علی اکبر از این درخواست های مغازه دار اطلاع ندارد و برای کار کردن پیش او میرود. و در عوض چون میداند مادرش از محمود آهنگر شمر تعزیه خوشش می آید برای او دردسر ایجاد میکند و شیشه های مغازه و خانه و سر او را شکسته است و داستان با این سکانس آغاز می شود.

علی اکبر با هدایت مادربزرگ و دیگر بزرگان روستا متوجه میشود که بهتر است مانع ازدواج مادرش با محمود آهنگر نشود ولی او به خاطر این قضیه ناراحت است و چون اسب آنها را که ذوالجناح تعزیه بوده مادرش فروخته به سراغ ان میرود.مغازه دار به دروغ به او گفته است محمود آهنگر آن اسب را به سرم سازی فروخته است تا بکشند و او به سرم سازی میرود و فرار میکند. محمود و مادرش به همراه خواهر محمود به سراغ او میروند و محمود به او نشان میدهد که اسبش را یبه یک پیرمرد عکاس در کنار آبشار داده تا هم با آن اسب کاسبی کند وهم نوه معلولش را با آن اسب برساند.و در آخر علی اکبر به قاسم خوانی رضایت میدهد و متوجه میشود که شمر واقعی کیست؟ و محمود آهنگر هم یک اسب برای تعزیه میخرد و نذر میکند و بزرگ کردنش را به علی اکبر میسپارد.

عوامل فیلم

علیرضا جلالی تبار،افشین سنگ چاپ،الهام باقری،علی عزیزی،روناک رضائی در این فیلم بلند نقش آفرینی کرده اند. همچنین عوامل تولید این فیلم عبارتند از:تهیه کننده و کارگردان:وحیدپاکزاد، نویسنده:مهدی سجادپور، مدیرفیلمبرداری:دانیال معتمدزاده ،مشاوررسانه ای و مدیرروابط عمومی:مهدی سرتاج

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

پیغام شما