ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > درباره انجمن > اخبار و تازه ها > نشست انجمن تخصصی کودک و رسانه با انجمن توسعه صنعت سینمای کودک

نشست انجمن تخصصی کودک و رسانه با انجمن توسعه صنعت سینمای کودک

نشست انجمن تخصصی کودک و رسانه با انجمن توسعه صنعت سینمای کودک

نشست انجمن توسعه صنعت سینمای کودک، انجمن تخصصی کودک و رسانه ، خانه حمایت از فیلم کودکان و مرکز توسعه فیلم کودک و نوجوان و آسیفای اصفهان ، با هماهنگی موسسه آرت پورت روز شنبه دوم شهریور ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ در موزه مرکز خرید سیتی سنتر تشکیل شد .


نخست آقای سعید امامی دبیر ” آی سی نکس ” ( icinex ) به معرفی این مجموعه پرداخت ، سپس خانم مینا هاشمی رئیس کمیته روابط عمومی انجمن کودک و رسانه به معرفی اعضای حاضر در جلسه پرداخت و درباره اهداف انجمن توضیح داد.
در نوبت بعدی آقای علی اکبر قاضی نظام رئیس خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان به معرفی خود و اهداف خانه پرداخت و درنهایت خانم نادره ترکمانی قائم مقام مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان درباره اهداف و فعالیتهای مرکز فوق گفتند و بالاخره آقای مفضلی پور نماینده آسیفا در اصفهان به حضار معرفی شدند.
در بخش بعدی دبیر ” آی سی نکس” از حضار درخواست کردند تا جهت رشد و تسریع در حرکت صنعت سینما ، پیشنهادات خود را ارائه دهند.

پیشنهادات عبارت بود از :
علی اکبر قاضی نظام پیشنهادی با عنوان “زنگ مدرسه” داشت که با بکارگیری اتوبوسهای مخصوص دانش آموزان را در رفت و برگشت به سینما یاری کنیم تا علاقه به دیدن فیلم در سینما و در نتیجه صنعت سینما رونق بیشتری داشته باشد .
اسماعیل شرعی از انجمن تخصصی کودک و رسانه، خصوصی سازی را عامل رشد صنعت سینما دانست.

همچنین نادر ترکمانی پیشنهاد شکل گیری یک تشکیلات مستقل و پابرجا و نیز برگزاری هفته فصلی فیلم در اصفهان را دادند تا معضلات صنعت سینما آسیب شناسی شده و راه رشد آن هموار گردد.
رسول بابا رضا که هم در “انجمن تخصصی کودک و رسانه” عضویت دارد و هم در “خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان ” ، گفت برای سرعت بخشیدن به این حرکت جمعی ، شورایی از نمایندگان حضار تشکیل شود تا پیگیر عملی شدن پیشنهادات باشد .
در ادامه ، اشرف (فروغ) موسی خانی عضو دیگر انجمن تخصصی کودک و رسانی، گفت : برای شکل گیری یک حرکت زیربنایی در بخشهای مختلف صنعت سینما، باید مدارس سینمایی (مانند مدرسه فوتبال) تشکیل شود تا از ابتدا به شکل گیری خلاقیت و توانمندی نوجوانان بپردازد و علاقمندان به این صنعت را از اولین گامها در سراسر کشور و بخصوص مناطق دورافتاده تربیت کند تا از هم اکنون بذر سینمای آینده را بکاریم .
مینا هاشمی نیز اضافه کرد :
سینما باید آینه ای باشد که کودک ، خودش دنیایش مشکلات و رویاهایش را در آن ببیند و علاوه براین با اختصاص یک سالن سینمای کودک و نوجوان در کنار پردیس های سینمایی که بطور روزانه و مرتب فیلم پخش کند تا هنگام حضور خانواده در سینما ، کودک فیلم مخصوص خود را ببیند و خانواده با خیال راحت به تماشای فیلمهای مقطع سنی خود بشیند .
و آقای مشکلانی معاون اداره کل وزارت ارشاد درباره نیاز کودک ، مشکلات کودک و اولویتهای سینمای ایران از جمله : امید بخشی _ خوشبینی _ کارآمدی یا اعتماد بنفس و تاب آوری یا رشد طاقت کودک و نوجوان را مطرح کردند .
در پایان سعید امامی با جمعبندی نظرات، بر لزوم تشکیل جلسه بعدی و پرداختن به پیشنهادات تاکید کردند .
قبل از ترک جلسه همه حضار که از افراد با تجربه و دلسوخته سینما بودند نسبت به برگزاری جلسه و ادامه آن، اعلام خرسندی نمودند.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما