ورود عضویت
Fa En

انجمن تخصصی کودک و رسانه

صفحه اصلی > عمومی > پیشخوان > هدیه اسرار آمیز

هدیه اسرار آمیز

هدیه اسرار آمیز

تحلیل خواندنی از نمایش عروسکی هدیه اسرار آمیز

هدیه واقعی به کودکان

وقتی که می شنوم هنرمندان جوان ، باذوق و انگیز بالا وارد عرصه های هنری می شوند خدا ی مهربان را هزاران بار شکر می کنم . القصه در اعیاد مبارک شعبانیه بعد از سالها هدیه ای ارزنده از طرف دوستی قدیمی و هنرمند دریافت نمودم که خاطرات خوش دهه شصت و برنامه سازی کودک را برام زنده نمود و باعث شد که به آینده کودکان سرزمینم در بخش هنر و خلاقیت بیش از پیش امیدوار شوم . القصه در همین گروه وزین توسط استاد عزیزم جناب آقای مجید قنادبا زمان و مکان نمایش عروسکی هدیه اسرار آمیز آشنا شدم .


به اتفاق همسر ، خواهر و خواهرزاده جهت تماشای نمایش عروسکی ” هدیه اسرار آمیز ” اینترنتی بلیط خریداری نمودم. جالب اینجاست که در همان دقایق اول سریع صندلیها پرشد ! با خودم گفتم این هم یک کار معمولیست که باید وقتی برایش بگذارم به هر حال ما هم جزوی از این خانواده فرهنگی هستیم .
امروز هوا عالی بود مخصوصا درپارک لاله ، درست سر وقت رسیدیم با دیدن استاد قناد( حرفه ای ، ساده بامحبت و صمیمی ) که بزرگ و کوچک در اطرافشان حلقه زده بودند و مدام عکس می گرفتند احساس کردم این کار باید متفاوت باشد . اما با دیدن سالن نمایش و ظرفیت سالن و کوچکی جا با خود فکر نمودم چگونه کارگردان محترم و عوامل گل نمایش در این مکان کوچک قادر به اجرایی سور رئال ، موزیکال ( موسیقی کودکانه و حساب شده ) و جذاب برای کودکان خواهند بود ؟


واقعا استرس عجیبی من را فرا گرفته بود با اینکه صدها برنامه زنده کودک تلویزیونی در حضور کودکان داشتم باز هم همان دلشوره و استرس مرا فرا گرفت . بچه ها به همراه والدین یکی یکی دوتا چهار تا صندلی ها را خوراکی به دست پر می کردند . با دیدن دکور ساده و سفید بر استرسم افزوده شد . قبل از شروع نمایش که کمی به جهت کمبود جای پارک با تاخیر شروع می شد کارگردان محترم آقای ” میثم یوسفی ” از حضار عذر خواهی نمودند .به محض دیدن آقای یوسفی خاطرات سالها قبل که در مجموعه ” شکوفه های بهاری ” ویژه برنامه نوروزی در خدمتشان بودم برایم زنده شده . هنرمندی باتجربه ، انگیز بالا و خلاق که بعد از دیدن این نمایش عروسکی به معنای واقعی کلمه به هنر و مدیریت ایشان ایمان آوردم .

اجرا

پرده اول با نور و سایه و موسیقی آغاز شد در همان قدم اول کارگردان باهوش آنچنان تلفیقی جادویی از نور و سایه روی پرده سفید توام با موسیقی ارائه نمود که صدای همهمه کودکان به سرعت فروکش کرد !


عروسکها ، دیالوگها ، نور پردازی ، موسیقی و تنوع دکور های چند منظوره تلفیق تکنیک های مختلف واقعا اعجاب آور بود . با خود فکر کردم چه زیبا گفته اند گذشتگان که نیاز مادر ابداع است ! وقتی که قادر باشی برای دقایقی نسبتا طولانی کودک گریز پای را مجذوب نمایش نموده و او را محو تماشا دنیای سحر انگیز نمایش نمایی مسلما قادر خواهی بود بیشترین بهره را از این فضای کوچک و امکانات به شدت محدود ببری .
امروز بسیار از این هنرمندان جوان و استاد میثم یوسفی آموختم .

محاسن اثر

  •  نویسندگی ساده و روان
  • اشعار لطیف کودکانه مناسب سن کودک
  • در نظر گرفتن سن مخاطب
  • طراحی و اجرای فوق العاده دکور و عروسک ها ، لباس عروسکها و وسایل صحنه
  • مهارت عروسک گردان ها
  • موسیقی ، تنظیم آهنگ
  • نور پردازی
  • و در نهایت تیمی منسجم به همراه مدیریتی هوشمند

 

اثری خارق العاده و روزی بیاد ماندنی را برایمان فراهم نمود .از تمامی دست اندر کاران این عرصه هنری مخصوصا دوستان نمایش عروسکی ” هدیه اسرار آمیز سپاسگزارم و دیدن این نمایش به شدت زیبا و جذاب را به همه شما دوستان به همواره فامیل و خانواده پیشنهاد می کنم .

نویسنده : رضا حبیبی

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

پیغام شما